Dette er barnehagen vår

Om barnehagen

Voksen sitter med to barn på fanget utendørs
Barn leser en bok
Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Kort fortalt

Kidsa Inndalen er en barnehage i Bergen kommune, med 9 ansatte og 31 plasser fordelt på 2 avdelinger.

Regnbuen

1-3 år

Solstrålen

3-6 år

Hvorfor velge Kidsa Inndalen?

Fokusområdene våre er språkutvikling og trygg tilknytning til voksne. Vi som jobber her er erfarne, omsorgsfulle ansatte, som møter barna i barnehøyde, skaper øyekontakt, og viser tydelig at vi er glade for å være sammen med hvert enkelt barn.

Vi har et rikt pedagogisk innhold, og vi dyrker nysgjerrighet, kreativitet og matematikk gjennom forskning og ulike eksperimenter sammen med barna. Barna deles inn i mindre grupper for å sikre at hvert barns unike behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.

Vi omfavner næringsrike og gode vaner og inspirerer barna til bevissthet og samarbeid. Barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål, aktiviteter og turer er viktig for oss.

Vi oppmuntrer til åpen kommunikasjon og legger til rette for at alle barn får muligheten til å dele sine tanker, ideer og følelser.

Noe av det vi liker best

• Sentral beliggenhet på Minde, med lett tilgang til parker, fine turområder og Bybanen.
  • “Indianerskogen” og
  • Språkutvikling og trygg tilknytning som fokusområder.
  • Fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål, aktiviteter og turer.
  • Rikt pedagogisk innhold - Barna får dyrket sin nysgjerrighet, kreativitet og matematikk gjennom forskning og ulike eksperimenter.
  • Mindre grupper for optimale leke- og læringsforhold.

Dette er barnehagen vår

Pedagogikk og tilnærming